17 Nisan 2007 Salı

Bir kek, bir çiçek

Kekle aram uzun süre iyi olmadı. Yemeyi sevmedim çocukluğumdan beri. Sonraları, her seferinde binbir umutla tarifler denedim. Ama damağıma hitap eden keki yakalamam mümkün olmadı. Çok dar bir vakitte, çok farklı bir niyetle yapılan bu kek yüzüme kocaman bir gülümseme kondurdu. "Kekimi buldum!" dedim eşe dosta. Ne güzel. Kaynağı Lezzet Dergisi'nde (Şubat '07) rastladığım Çikolatalı ve Muzlu Pasta tarifinin kek kısmı.

3 yumurta
1.5 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
2 çay bardağı sıvıyağ
1.5 su bardağı pirinç unu
1.5 su bardağı un
1'er paket vanilya, kabartma tozu

Vanilya, kabartma tozu, pirinç unu ve un dışında kalanlar iyice çırpıldıktan sonra tüm malzemeler karıştırılıp kek hamuru yapılıyor. Isıtılmış 180 derecede fırında 35-40 dakikada pişecektir.
Fotoğraf, benim ikinci defa yaptığım keke ait. Yarım ölçü ile yapıp, içine tarçın, incir reçeli, ceviz, portakal kabuğu rendesi ve biraz da bal ekledim.

..

Meğer bizim kızın cilvesi bu sayfanın ilk güzeli olmak içinmiş, nerden bilirdim. Senelerce bir çiçeğini görebilmek için gözünün içine baktım. Oysa onun tepkisi, dışarıyı rahatça seyretmek için kafasını zorla pencereye uzatmaktan öteye gitmedi. Cumartesi salona girip de kendisiyle müşerref olunca çığlık attım: neredeyse 15 cm çapında kocaman bir japon gülü. Seni gidi dedim, yerin hazır ne de olsa....


Hiç yorum yok: